We strive for excellence


We strive for excellence

Comitted to sustainable development

Comitted to sustainable development

Student-centred training


Student-centred training

Bespoke teaching


Bespoke teaching

Personal growth, all-round training

Personal growth, all-round training

Teamwork</br>to scale the heights

Teamwork
to scale the heights

News
  • 09.02.2016

    El rector de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Jordi Montaña, i el president de l’Escola Ginebró, Gorka Insausti, han signat un conveni marc de col·laboració. L’acord compromet les dues institucions a treballar conjuntament en l’esfera acadèmica, científica i professional, així com a promoure el debat i l’intercanvi d’idees en àmbits d’interès per a totes dues parts.

    L’objectiu del conveni és desenvolupar iniciatives de col·laboració en matèria de docència, recerca, innovació i transferència de coneixement. L’acord també contempla que les dues institucions comparteixin informació sobre temes d’investigació o publicacions que puguin ser interessants, i que col·laborin en l’estudi i execució de projectes que ajudin a projectar la seva tasca.

    L’Escola Ginebró és una societat cooperativa concertada dedicada a l’ensenyament. Nascuda el 1969 a Sant Celoni, aquesta institució, que actualment està situada a Llinars del Vallès, imparteix classes d’Educació Infantil fins a Batxillerat. També ofereix cicles formatius en esport i informàtica, i formació per a adults.

  • 09.02.2016

    UVic-UCC has launched a campaign to honour the creator of Moodle, Martin Dougiamas, by recognising his contribution over the last 15 years to cooperative teaching and the transformation of education through use of digital resources. The campaign will culminate in the award of an honorary doctorate on 31 March in a ceremony in Vic that will emphasise the digital social connections that imbue Moodle. The award will be proposed by Pere Quer, Vice-Rector for Academic Affairs.

    Meanwhile professionals, students, associations and all Moodle users are invited to record an online video message of appreciation to the creator of Moodle. The University has launched the Thanks, Martin! web page where you can record and view previous messages. Already some 20 people have left messages that speak of what Moodle has meant to them and the solidarity of the Moodle community worldwide. This is a unique initiative for the founder of this platform, which has more than 400,000 users in Catalonia, mainly in schools and universities, and over 80 million users worldwide, spread over 65,000 organisations with registered Moodle sites.

    UVic-UCC has used Moodle since 2008 and starting in 2013 makes this platform available for all training activities. According to Quer, "Moodle has opened the door here at the University and in the education sector as a whole, to a whole range of educational teamwork possibilities, with enhanced communication outside the classroom, multimedia integration, use of mobile devices, structured learning activities, and tools for linking up with the wider social and professional context." Quer concludes that Moodle "is both a solution and a challenge to the educational community if we want to be at the forefront of innovation and online work in today's world."

    The initiative forms part of the UVic-UCC Diversity project aimed at digital transformation of all university services in order to adapt them to the emerging social and technological context. Among other things, Diversity will allocate resources to academic leaders for creation of bespoke courses in online and blended modes, and adoption of innovative learning methods and knowledge management.

  • 05.02.2016

    Investigadors de la línia de recerca d’Ecologia Aquàtica del CT Beta – Xarxa TECNIO de la UVic-UCC ha aconseguit un projecte de la Fundación Biodiversidad del Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente per millorar l’estat de conservació del fartet (Aphanius iberus), un peix continental endèmic del litoral mediterrani de la Península Ibèrica que està amenaçat d’extinció.

    El fartet, de la família dels ciprinodòntids, rarament supera els 5cm de longitud, presenta dimorfisme sexual i viu poc més de dos anys (individu mascle a la foto). L’espècie tolera amplis rangs de salinitat i temperatura, però actualment es troba desplaçada als ambients més salobres degut principalment a la presència d’un peix invasor d’aigua dolça, la gambúsia (Gambusia holbrooki). Durant la darrera meitat del segle XX la distribució de l’espècie va patir una forta regressió degut a la destrucció i deteriorament del seu hàbitat i actualment es conserven poc més de 20 poblacions en tota la Península. L’espècie està protegida tant a nivell nacional com europeu.

    El projecte té com a objectius determinar l’estat actual de conservació de l’espècie i del seu hàbitat en límit nord de la seva distribució: els parcs naturals dels Aiguamolls de l’Empordà i del Montgrí, Illes Medes i Baix Ter. Aquest objectiu es portarà a terme amb campanyes de divulgació i sensibilització ambiental, amb treball de camp per conèixer l’estat de conservació de les poblacions, així com de les llacunes on habiten, i amb actuacions puntuals de restauració ambiental per a la millora de l’hàbitat.

    A nivell més general, aquest projecte ajudarà a la conservació de la biodiversitat dels ecosistemes aquàtics continentals, que en les darreres dècades han patit una forta regressió a nivell mundial. Es contribuirà així als objectius de l’Estratègia 2020 de Biodiversitat de la Unió Europea.

    Participaran en el projecte tant el personal investigador del grup, els doctors Sandra Brucet, Anna Badosa i Lluís Benejam, com les investigadores en formació Mireia Aguilera i Serena Sgarzi.

    Foto de Josep Armengol.

  • 03.02.2016

    El professor de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (CAFE) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Joan Arumí, ha publicat a través d’Eumo Editorial el llibre ‘Entrena’ls per cooperar’, una reflexió sobre les habilitats i les competències que hauria de desenvolupar l’esport de base. A partir de la seva pròpia experiència com a entrenador, Arumí aprofundeix en els aspectes claus que els educadors, els esportistes i els pares i mares haurien de tenir en compte.

    El periodista Jordi Basté ha escrit el pròleg del llibre, que arrenca a partir d’una de les situacions habituals que el professor de la UVic-UCC ha viscut com a professional dedicat a l’esport de base. Quan exercia com a entrenador de bàsquet, Arumí va decidir canviar la manera habitual de dirigir l’equip i va optar per estimular l’aprenentatge cooperatiu, integrant els jugadors en la presa de decisions. El llibre explica l’evolució que van fer els esportistes des d’una mirada educativa i incideix en les actituds que l’esport hauria d’estimular entre aquells que el practiquen.

    Arumí és doctor per la UVic-UCC i treballa des de fa anys en la relació entre educació i esport. La seva tesi doctoral aborda les virtuts de la cooperació aplicada en un context esportiu. Actualment forma els futurs entrenadors i educadors impartint classes al grau de CAFE de la Universitat.

  • 29.01.2016

    Montse Codinachs, estudiant de la 1a edició del Màster en Atenció Integral i Centrada en la Persona en Àmbits d'Envelliment i Discapacitat (AICP) de la UVic-UCC, va ser guardonada en la categoria d'Atenció Social en el marc de la XXVII edició dels premis Avedis Donabedian a l’excel·lència de la qualitat en Sanitat, que va tenir lloc al Palau de la Música Catalana el 15 de gener passat. Codinachs, que és treballadora de Sant Tomàs, va ser guardonada per un projecte que s’ha portat a terme des del Centre Riudeperes en col·laboració amb la xarxa sanitària de la comarca d’Osona, el Consorci Hospitalari de Vic, l'Àrea Bàsica de Salut de Santa Eugènia de Berga, Acut Osona, 061, Cat Salut Respon i finalment la Farmàcia de Calldetenes.

    Aquest any era la primera vegada que la Fundació Avedis Donabedian incorporava una nova categoria en els seus guardons i creava el Premi a l’Atenció Social amb participació d’equips de salut, patrocinat per l’Aliança d’Hospitals Els Quatre Gats. El jurat dels premis va valorar que el Centre Riudeperes havia realitzat un procés de transformació de l’atenció en integrar els recursos sanitaris externs de l’atenció primària a l’equip interdisciplinari intern i va promoure una política d’aliances que és “un exemple paradigmàtic de l’abordatge de l’atenció de persones amb necessitats complexes”.

    El Màster en AICP, que ja compta amb dues edicions realitzades, l'imparteix la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la Fundación Pilares para la autonomía personal en col·laboració amb la Universitat de Deusto. L'èxit aclaparador d'aquest programa ha fet possible que ja s'estigui treballant en una doble titulació amb la Universitat de Deusto que obrirà matrícula el proper mes de febrer.

  • 25.01.2016

    The Chinese Ministry of Education has included University of Vic - Central University of Catalonia in its list of recommended universities. The Chinese government recognizes all public universities by default but private ones go through a series of filters to gain recognition, which facilitates, among other things, collaboration with Chinese universities and the recruitment of their students. This decision comes after two years of close negotiations and operations in China by the Vice-Rectorate for International Relations and makes UVic-UCC the second private university in Catalonia and the ninth in Spain to receive this recognition.

    The Chinese government’s decision opens the door to educational opportunities for Chinese students. UVic-UCC has already signed agreements with three Chinese universities. In addition, a delegation from the city of Changsha in Hunan region visited UVic-UCC last October to explore potential co-operation opportunities. The city of Changsha, located in central China, has an important industrial park hosting more than 10,000 companies. A possible collaboration with UVic-UCC is being studied with Changsha University of Science and Technology to provide joint short-term programmes for business directors at the industrial park.

     

1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
Agenda