• Inici
  • Presentació
  • Estructura organitzativa
  • Estudis
  • Calendari
  • Normativa
  • Recerca
  • Qualitat
  • 27.07.2016

    Els propers 29 i 30 de setembre l’edifici El Sucre de Vic acollirà les sisenes Jornades TIC Salut i Social, que donen continuïtat a les celebrades durant cinc anys a Girona amb el repte d’abordar la realitat dels sectors de la salut i del benestar en la nova societat digital. A més del canvi d’ubicació, que coincideix amb la presència de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) a través de les càtedres de TIC i Salut i de Serveis Socials, la novetat de les jornades és que, per primera vegada, inclouran també l’àmbit social. Aquesta novetat respon a la voluntat, per part de tots els actors implicats, d’integrar aquest àmbit amb el sanitari, per centrar-se en la persona i en la comunitat.  

    Les jornades tenen l’objectiu de ser un punt de trobada i donar visibilitat a tots els agents clau del sector de les TIC aplicades als àmbits de la Salut i del Benestar Social. Per això, a més de la UVic-UCC, les organitzen la Fundació TIC-Salut, el Consorci Hospitalari de Vic (CHV), la Fundació Hospital de la Santa Creu de Vic, ICS Catalunya Central, EAP Vic, EBA Centelles, Mobile World Capital Barcelona i l’Euroregió Pirineus-Mediterrània. D’aquesta manera, la trobada constitueix una plataforma de referència per a la transferència de coneixement en TIC, Salut i Social, que contribueix a alinear el món de la recerca, l’empresa i l’assistència per convergir en solucions de més alt valor afegir.

    Referents en TIC en els àmbits de salut i social
    Durant dos dies les jornades acolliran taules rodones sobre models de negoci, transferència tecnològica, transformació digital o grups de recerca en TIC, Salut i Social entre d’altres temes, així com dos diàlegs amb destacats keynote speakers. El primer posarà en relació Domingo Escudero, especialista en neurologia i al mateix temps pacient d’una malaltia considerada rara de la seva especialitat, amb Francesc Graus, cap del servei de Neurologia de l’Hospital Clínic de Barcelona. El segon serà un debat entre Javier Creus, fundador de Ideas for Change i promotor de nous models en l’àmbit de la salut basats en l’economia col·laborativa, i Jordi Tolrà, fundador de mSocial.cat i impulsor de diferents projectes d’aplicació de les TIC al sector social.

    Les jornades també comptaran amb la intervenció, a través de videoconferència, de Dave deBronkart, l’e-patient Dave, que després de la seva participació a la tercera edició de la UVic Health Meeting el juny passat, ha establert vincles de col·laboració amb la UVic-UCC. Desprès de superar un càncer de ronyó amb unes probabilitats de supervivència molt baixes, deBronkart s’ha convertit en el més paradigmàtic dels anomenats patient advocate.

    Més de 160 comunicacions rebudes
    Fins ara les jornades han rebut més de 160 propostes de comunicacions, que es presentaran en forma de càpsules de comunicació, de pòsters de recerca o a l’espai d’speaker’s corner. El programa també inclourà una sessió d’entrevistes B2B i el lliurament de premis als quatre millors projectes presentats. La presència de ponents de bona part de l’Euroregió Pirineus-Mediterrània (Catalunya, Illes Balears, Aragó, Llenguadoc-Rosselló i Midí Pyrénées) donarà una dimensió internacional a aquesta edició de les jornades, que pretenen enfortir aquest projecte de cooperació política i posicionar-lo com un clúster referent en TIC i Salut.  

    El programa s’adreça a professionals i investigadors de diferents disciplines (salut, social, tecnologia, empresa...) motivats pels àmbits de les TIC, Salut i Social, a emprenedors i empreses d’aquesta mateixos sectors, a CEOs i tècnics d’entitats assistencials i a estudiants, tant universitaris com de Batxillerat i cicles formatius. Per aquesta darrers s’ha preparat un programa paral·lel de tallers i jocs a l’entorn de les TIC i la salut.  

     

  • 26.07.2016

    El Mercat de Música Viva de Vic i la UVic-UCC han iniciat una col·laboració per facilitar l’accés de la música en directe a nous públics. D’aquesta manera, els membres de la comunitat universitària de la UVic comptaran amb un preu especial en els concerts de pagament, la majoria dels quals es faran a la zona de L’Atlàntida on, a part del teatre i l’auditori, s’instal·laran dues carpes que acolliran concerts les nits de dimecres, dijous i divendres. D’altra banda, la UVic també disposarà de cinc entrades dobles per tres concerts -30 entrades en total- que sortejarà entre la comunitat. Ja es pot participar al sorteig a través del Facebook de la Universitat.

    Els concerts de la nit de dimecres són gratuïts, mentre que els que tinguin lloc dijous i divendres tindran un cost de 3 euros cadascun. Però per als estudiants, professors i personal d’Administració i Serveis de la UVic, aquest preu serà de 2 euros. Amb aquest acord es vol potenciar l’accés a la música en directe i la descoberta de nous grups, així com el coneixement de la diversitat musical. Per comptar amb aquest descompte, només caldrà presentar la targeta UVic a les taquilles de l’Atlàntida, la Cava de Jazz o a la Sala Pasternak.

    Aquesta col·laboració continuarà després de l’edició d’enguany del MMVV. Durant el pròxim curs acadèmic es duran a terme altres accions per fer difusió del Mercat dins l’entorn universitari, i de la vinculació que hi ha entre aquesta oferta cultural i les propostes acadèmiques.

  • 25.07.2016

    A partir del mes d’octubre, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) oferirà un nou Postgrau en Màrqueting Digital i Xarxes Socials a Vilanova i la Geltrú. El curs estarà inclòs al calendari de formacions de l’Escola de Direcció d’Empresa (EDE) de l’Adepg (Associació d’Empresaris del Penedès i el Garraf), que també oferirà, per segon any consecutiu, el Postgrau en Direcció Estratègica i Emprenedoria, també de la UVic-UCC.

    El nou postgrau parteix de la necessitat creixent, per part de les empreses, “de planificar i executar plans estratègics de màrqueting digital i de social media amb les eines i mètriques adequades, per tal de ser més competitius, créixer i diferenciar-se dels seus competidors”, explica Cèsar Duch, coordinador acadèmic del programa de la UVic-UCC. Com la resta de postgraus orientats al món de l’empresa que ofereix la Universitat, aquest també “s’adreça a professionals en actiu, amb formació universitària o amb experiència empresarial, que volen assolir nous coneixements per fer créixer el seu negoci, reorientar la seva trajectòria i estar preparats davant els canvis”, explica Duch.

    D’una banda, impartim coneixements específics i, d’una altra, ajudem els alumnes a aplicar aquests coneixements en el seu cas específic”, explica Duch. Aquesta proposta formativa respon a la voluntat de la UVic-UCC de descentralitzar territorialment la difusió del coneixement i oferir propostes de formació contínua a arreu del territori català. Els postgraus estan orientats al món de l’empresa, adaptant-se a les característiques sociològiques de cada territori i teixit empresarial.

    Cloenda de la primera edició
    Aquest mes de juliol la UVic-UCC i l’EDE han posat punt i final a la primera edició del postgrau en Direcció Estratègica i Emprenedoria per a PIMES i també a un en Negocis Internacionals, que han ofert durant el curs 2015-2016. Els bons resultats obtinguts i la valoració positiva que en fan els alumnes, part dels quals seguiran la formació amb una de les propostes pel curs vinent, han garantit la continuïtat de l’oferta.

    Gloria Planas, gerent d’Aloyshop, que comercialitza i exporta productes d’slot des de fa més de 20 anys, ha cursat el Postgrau en Direcció Estratègica per “constatar si en temes estratègics avançàvem en la línia correcta”. Planas valora com a especialment positiva la doble vessant “de formació i d’assessorament” del curs: “Hi abordes aspectes reals del teu negoci amb la garantia que els valoraran especialistes de cada àmbit amb la màxima confidencialitat”, diu.

    Un altre alumne d’aquest curs, Àngel Martínez, propietari de la botiga Natural Òptics de Sant Pere de Ribes, assegura que amb la formació ha canviat la visió que té de la seva empresa: “Jo sóc òptic però mai ningú m’havia ensenyat a portar un negoci. Aquí he pres consciència de com fer un pla d’empresa i m’he professionalitzat en l’àmbit de la gestió”, assegura Martínez, segons el qual l’horari de divendres tarda i dissabte al matí, “realment pensat per a persones que treballen”, és un altre dels avantatges dels Postgraus.

    En el cas del postgrau en Negocis Internacionals, un dels alumnes ha estat Joan Anton Romero, de l’elaboradora d’oli de consum humà Bassa d’Oli, que ara comença a fer el salt a l’exportació. “La clau ha estat comptar amb professors que coneixen la realitat dels diferents mercats internacionals i que ens han guiat pel paradigma real de cada país d’acord amb la seva realitat cultura, social, etc”. Manel Viñas, de la Granja Avícola Llorens, que exporta ous i pollets a més de 30 països, diu que el curs li ha servit “per confirmar allò que estem fent bé i adquirir una visió professional de la nostra feina”.

  • 19.07.2016

    La professora de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Ruth Sofia Contreras Espinosa, ha coordinat la publicació de Gamificación en las aulas universitarias, el primer llibre editat a l’estat espanyol que aborda el fenomen de la gamificació des d’una perspectiva educativa. Contreras Espinosa és responsable de l’Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment, una grup de recerca nascut el 2014 després que la UVic-UCC signés un conveni amb l’Institut de Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

    El llibre, que es pot consultar gratuïtament a internet, aprofundeix en el concepte de gamificació, també conegut com a ludificació. La incorporació d’elements propis del món del joc a les aules és un fenomen en expansió arreu del món, però encara hi ha poc contingut teòric sobre el tema i les publicacions obertes que es poden trobar per internet són poc fonamentades. El llibre vol cobrir aquest buit i recull informació sobre gamificació a partir de l’experiència de professors universitaris que l’apliquen a les aules. L’objectiu, explica Contreras Espinosa, és “trobar un nou mètode d’ensenyament-aprenentatge per motivar els estudiants i aconseguir que adquireixin un major compromís amb les classes”.

    La professora de la UVic-UCC ha coordinat les aportacions d’un total de vuit autors, tots ells professors d’universitats catalanes de diferents àrees de coneixement, que expliquen al llibre com han incorporat elements propis del joc a les seves sessions teòriques per fer l’assignatura més entretinguda i motivar els alumnes. Els vuit relats, ordenats cadascun en un capítol, permeten conèixer metodologies diverses per posar en pràctica la gamificació a l’aula. Tots els professors coincideixen a destacar que introduir els mecanismes i les dinàmiques del joc a classe ajuda a connectar amb els alumnes, que encaren l’assignatura amb major predisposició. En alguns casos, també incideix positivament en els resultats dels estudiants.

    La gamificació no només té aplicacions en l’àmbit de l’ensenyament o de la pedagogia, l’ús d’elements del joc com a eina per a l’empoderament de l’usuari també s’empra en el camp de la salut o de l’empresa. L’Observatori treballa amb professionals d’altres institucions acadèmiques de tot el món especialitzades en el desenvolupament d’aplicacions que faciliten la transmissió de coneixements a pacients amb malalties cròniques o als clients i treballadors d’una organització empresarial. Contreras Espinosa apunta que el treball conjunt entre els diversos professionals que investiguen en aquest camp serà clau per garantir el seu èxit i consolidació.

    Enllaç al llibre Gamificación en las aulas universitarias

     

  • 18.07.2016

    L’UCamp, el campus d’estiu de comunicació, màrqueting i empresa, va abaixar la persiana dissabte passat. Onze joves estudiants de Batxillerat d’entre 15 i 17 anys van participar en la primera edició del certamen i van poder descobrir durant sis dies les particularitats de la feina d’un periodista, d’un comunicador o d’un executiu encarregat de la gestió d’una organització empresarial. El campus, organitzat per l’Àrea de Màrqueting, ha permès als participants inserir-se al llarg d’una setmana a la disciplina universitària i tastar diverses sortides professionals.
    L’UCamp va arrencar diumenge passat amb l’arribada a la RUVic dels sis primers joves del grup que van decidir allotjar-se a la residència de la UVic per completar la seva immersió a l’univers universitari. Dilluns van començar les activitats amb dues sessions al matí sobre emprenedoria i amb una tarda dedicada al lleure. De fet, el campus ha combinat aquestes dues vessants des del primer dia: formació al matí i activitats d’oci i entreteniment a la tarda.
    En les sessions d’aprenentatge, els participants han conegut diverses disciplines de la mà de professionals de prestigi. L’humorista Peyu els ha introduït al món de la comunicació oral, l’equip del diari digital Adolescents.cat els ha impartit algunes lliçons fonamentals de periodisme i el guionista de l’APM?, Guillem Sans, els ha explicat com definir bé un missatge i comunicar-lo. Les sessions, que també han estat dirigides per professors de la UVic, han combinat petites píndoles de teoria amb activitats pràctiques a les aules, platós, estudis i laboratoris del centre.
    Tota la feina elaborada durant la setmana va arribar al punt culminant dissabte, amb la presentació del projecte final que els participants havien anat desenvolupant al llarg de la setmana en grups reduïts. Amb el suport dels professors, van preparar una exposició i van presentar el seu treball a la sala Segimon Serrallonga de la UVic, davant de les famílies i dels companys. La nit anterior, els onze participants ja havien acomiadat la dimensió més lúdica de l’UCamp amb un sopar de gala a la RUVic i una festa amanida amb la música del disc-joquei Ernest Codina.

     

1
|
2
|
3
|
4
|
5

Videos

Galeria de fotos

Tour virtual